-
يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۵:۲۶ ب.ظ
-
۶۶
بر اساس خرابی های مشاهده شده در بلوزهای افقی موتور پارگی از ناحیه وسط بلوز اتفاق می افتد و باعث پاره شدن ایزولیشن نیز می گردد که علاوه بر نیاز به تعویض بلوز و اورینگ ها و غیره نیاز به تعویض ایزولیشن افقی می باشد.در صورتی که بلوز پاره نگردد نیازی به تعویض ایزولیشن نخواهد بود .با توجه به بالابودن قیمت ایزولیشن که بین 900-1200یورو می باشد ، پیشنهاد میگردد در ساخت این بلوز همچون بلوز عمودی دیواره هادی جریان سیال از یک طرف بسته و از طرف دیگر باز باشد تا به خروج آرام جریان کمک کرده و مانع از ایجاد آشفتگی جریان گردد و همچنین انبساط طولی هادی حفظ شود.
در این طرح احتمال بالا رفتن عمر بلوز و کاهش خرابی وجود دارد.
ارائه دهنده/دهندگان: مهندس احمد محسنی
دریافت فایل :دریافت
-
يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۴:۵۴ ب.ظ
-
۶۸
با توجه به اینکه عملکرد نامناسب سوپاپ کاهنده فشار روغن موتور mtu می تواند موتور را به نابودی بکشاند ابزارهای ساده ای ساخته شد و این سوپاپ به صورت عملی مورد تست و تحلیل قرار گرفت و دست آوردهای آن به شرح ذیل است:
- با این تست ها عملکرد دقیق سوپاپ و عوامل موثر بر آن را فهمیدیم
- این سوپاپ در معرض روغن فیلتر نشده است و براده های کوچک وارد این سوپاپ می شوند و عملکرد آن را مختل می کنند لذا با این تست ها می توان سلامت سوپاپ ها را به صورت دوره ای (یا پس از خرابی هایی که باعث ریختن براده در داخل کارتل شده است ) چک کرد.
ارائه دهنده/دهندگان : مهندس سجاد محمدپور
دریافت فایل :دریافت
-
يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۴:۵۰ ب.ظ
-
۴۹
یکی از متداول ترین روش ها جهت مونتاژ و دمونتاژ قطعات (دنده ها و کوپلینگ ها)در گیربکس ها تزریق روغن با فشار زیاد می باشد اما با توجه به محدودیت های موجود در تامین ابزار های مخصوص انجام این امر با مشکل مواجه شده لذا با توجه به بررسی های به عمل آمده اقدام برای ساخت تراست اسپیندل های مختلف برای انجام این امر گرفته شد این ابزار های بعضا دارای پیچیدگی های خاصی می باشند .
ارائه دهنده/دهندگان: مهندس حسین پوران نژاد
مهندس امیدرضا هاشم خانی
دریافت فایل: دریافت
-
يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۴:۳۰ ب.ظ
-
۶۰
جهت تست گیربکس ها پس از اورهال نیاز به یک استند تست وجود داشت که پس از بررسی های لازم این استند ساخت شد و در حال حاضر جهت تست انواع گیربکس ها فاینال درایو مورد استفاده قرار می گیرد.
گیربکس های IGW – محور های بدون چرخ و چرخ دار
گیربکس های SZH420
گیربکس های فلندر
ارائه دهنده /دهندگان: مهندس پوران نژاد
مهندس سجاد افشاری
دریافت فایل : دریافت
-
يكشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۹:۲۸ ق.ظ
-
۶۸
در هر اورهال موتور تمام یاتاقان ها باید تعویض شوند.قبلا یاتاقان پوسته فلایویل و سینی جلو موتور mtu تعویض نمی شد چون ابزار دمونتاژ یاتاقان ها و همچنین ابزار مونتاژ آنها را نداشتیم.همه ابزارها از جاهای مختلف تامین شد بغیر از ابزار دمونتاژ یاتاقان پوسته فلایویل.
این ابزار متناسب با جک ها و پمپ های موجود در کارگاه به صورت دستی طراحی شد ، مدل و ساخته شد لذا هم اکنون می توانیم یاتاقان های پوسته فلایویل و سینی جلو موتور را دمونتاژ و تعویض کنیم.این ابزار به کمک واحد مهندسی ساخته شد.
ارائه دهنده/دهندگان:مهندس سجاد محمدپور
تیم مهندسی
دریافت فایل : دریافت
-
چهارشنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۰ ب.ظ
-
۲۴
مدیریت چرخه عمر محصول یا Product Lifecycle Management ) (PLM، یک فرآیند و راهکار مدیریت سازمان است، که در آن تمام چرخه حیات محصول از زمان شکل گیری ایده در ذهن، طراحی، مهندسی، ساخت و تولید، بازاریابی و فروش، پشتیبانی از محصول و درنهایت بازیافت آن به طور کامل مدیریت شده و باعث ادغام و ایجاد یکپارچگی بین افراد، اطلاعات، ابزارها و فرآیندهای سازمان جهت ایجاد یک زیرساخت مطلوب از اطلاعات و مهندسی محصول بهطور هم زمان میگردد.
این ایده بر این باور است که تمام اطلاعات در چرخه عمر محصول باید به داده (DATA) تبدیل شده و در یک پایگاه واحد اطلاعاتی نگهداری شوند تا بتوان به بهترین شکل آنها را مدیریت کرد. امروزه به دلیل اینکه سرعت انتقال، بهینه سازی و استفاده مجدد از اطلاعات و مدیریت صحیح داده ها یک اصل برای تولید محصول جدید و به موقع در بازار است.
مفهوم محصول ( product)
منظور از محصول هر کالا یا خدمتی است که یک سازمان آن را طراحی و به مشتریان عرضه میکند. در مرحل اول هر سازمان محصول خود را با توجه به جمعیت هدفش طراحی میکند. بعد از طراحی اولیه، مدلها و نمونههای اولیه میسازد و بازارپسندی آنها را امتحان میکند.اگر نمونههای اولیه، در کسب رضایت مشتری موفق عمل کنند، محصول وارد فاز تولید یا ارائه به صورت انبوه میشود.
مفهوم چرخه عمر ( lifecycle)
چرخه عمر محصول در راهکار PLM شامل پنج مرحله است که در شکل زیر نشان داده شده و هر مرحله محصول در وضعیت متفاوتی قرار دارد.
امروزه تکنولوژی مهندسی محصولات تعیین کنندهی موفقیت آنها در بازار است که این مسئله باید در زمان توسعه ی محصول مورد توجه قرار گیرد. شکل زیر میزان اثر و اهمیت هر کدام از راهکارهای چهارگانهی سازمانی را در مراحل مختلف عمر هر محصول نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود PLM در مرحله تحقیق و توسعه بیشترین اثر و اهمیت را داراست.
راهکار PLM با ثبت تجارب به دست آمده از ساخت نمونه های قبلی در قالب نیازمندیهای مشتریان منجر به بهبود محصول یا توسعه محصولات جدید خواهد شد. این راهکار بر پایه ایجاد زیرساخت اطلاعاتی منسجم و یکپارچه از اطلاعات محصول و دسترسی لحظه ای افراد به اطلاعات به روز استوار است.
از مزایای PLM میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
امکان پیشبینی هزینه ها برای حفظ سرمایه
کم کردن اتلاف زمان و انرژی
امکان استفاده چندباره از اطلاعات ذخیره شده
سرعت بخشیدن به روند طراحی و ساخت
افزایش کیفیت ساخت محصول
PLM فرآیندهای کاری را آسان و ساده میکند. درواقع فرآیندهای کاری شما همان فرآیندهای طراحی، تأمین و تولید محصولات هستند. این فعالیتها همه روزه در سازمان شما در حال انجام هستند و PLM آنها را بهینه خواهد کرد. بهبود فرآیندها نتیجهی تفکر نوآورانه، استفاده از Best Practice ها و افزایش راندمان کار افراد در چرخه عمر محصول است.
در نهایت PLM به معنای جستجو و پیاده سازی بهترین تکنولوژیها و فرآیندهای نوآورانه به منظور انجام طراحی و تولید محصولات برای بازار با کمترین قیمت ممکن و با بالاترین بهره وری است. بعضاً از PLM به عنوان یک نرمافزار کامپیوتری نام برده میشود، اما باید به خاطر داشت که نرمافزار فقط یکی از ابزارهاست.